Česta pitanja

Koja je razlika između alokatora i mjerila topline („kalorimetra“)?

Mjerilo topline (tzv. „kalorimetar“) jest mjerni uređaj kojim se mjeri toplinska energija obično u kWh (kilovatsati). Prema izvedbi može biti mehanički i ultrazvučni. Svaki mjerni uređaj koji mjeri neku fizikalnu veličinu koja se prodaje ili naplaćuje, podložan je ponovnoj ovjeri (baždarenju) sukladno Zakonu o mjeriteljstvu i to svakih 5 godina za ultrazvučna mjerila i svake 3 godine za mehanička mjerila topline.

Alokator je uređaj za lokalnu razdiobu na temelju kojega se vrši raspodjela troškova isporučene toplinske energije za one stanove koji nemaju tehničke uvjete za ugradnju zasebnih mjerila. Izlazna veličina koju daje alokator su impulsi. Impuls nije fizikalna veličina i stoga alokator nije podložan baždarenju.

Danas su uglavnom u primjeni elektronski alokatori sa radijskim (daljinskim) očitanjem.

 Tko je vlasnik mjerila topline i vodomjera za toplu vodu ispred stana?

Prema članku 17. Pravilnika o načinu raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju, NN 99/14, sva prava, obveze i odgovornosti nad zasebnim mjerilima toplinske energije i uređajima za lokalnu razdiobu isporučene toplinske energije (alokatori i vodomjeri za toplu vodu) imaju vlasnici stanova i poslovnih prostora.

 Tko ima obvezu baždariti zasebna mjerila ispred stana?

Prema članku 4., stavak 7. istog Pravilnika, vlasnici stanova o svom trošku održavaju uređaje za lokalnu razdiobu isporučene toplinske energije (alokatore i vodomjere za toplu vodu) ili zasebna mjerila toplinske energije. Pod pojmom održavanje, podrazumijeva se popravak, zamjena i baždarenje mjerila.

Vlasnik mjerila može svoju obvezu održavanja mjerila povjeriti na pravnoj ili fizičkoj osobi na temelju posebnog ugovora koja će u njegovo ime i za njegov račun održavati mjerila. Ovu uslugu može raditi Tehnostan d.o.o. uz mjesečnu naknadu koja je objavljena u odluci o cijenama.

Kako se obračunava toplinska energija kada se pokvari mjerilo?

Članak 33., Općih uvjeta za opskrbu toplinskom energijom, NN 80/14, propisuje da kada distributer toplinske energije, utvrdi da mjerilo toplinske energije nepravilno radi ili da neko vrijeme nije obavljalo svoju funkciju, (ili po prijavi opskrbljivača toplinskom energijom ili kupca toplinske energije), potrošnja toplinske energije određuje se na temelju utrošene toplinske energije ostvarene u prethodnom razdoblju ili u istom razdoblju prethodne godine. Na ovaj način utvrđena potrošnja toplinske energije ne može se koristiti za obračun više od dva puta uzastopno.

Što ako vlasnik ne želi popraviti ili zamijeniti neispravno mjerilo?

U slučaju da nakon dva uzastopna obračuna na temelju procjene potrošnje toplinske energije ostvarene u prethodnom razdoblju ili u istom razdoblju prethodne godine, krajni kupac ne može, ne želi ili neće zamijeniti neispravno mjerilo, kupac toplinske energije će izvršiti obračun za treće razdoblje, na način da će se predmetni stan tretirati kao da nije ugradio zasebno mjerilo.

Obračun troškova toplinske energije za jednog takvog krajnjeg kupca izvršit će se na način da će se od ukupno isporučene toplinske energije zgradi, očitane na zajedničkom mjerilu u toplinskoj podstanici oduzme suma očitanja ispravnih zasebnih mjerila, a razlika će se obračunati jednom kupcu.

U slučaju da na obračunskom mjernom mjestu ima više od jednog kupca sa neispravnim zasebnim mjerilima, tada se razlika raspodjeljuje na sve stanove sa neispravnim mjerilima na temelju udjela površine pojedinog stana u ukupnoj površini svih stanova sa neispravnim mjerilima.

Remontni radovi na instalaciji grijanja u zgradi

Svi stanari koji imaju potrebu raditi izvoditi radove na instalaciji grijanja unutar stana, iste trebaju planirati u razdoblju od 01.- 31 srpnja, jer će se pražnjenje instalacije grijanja u zgradi vršiti isključivo u navedenom razdoblju bez naknade UZ OBAVEZNU PRETHODNU NAJAVU PUTEM PREDSTAVNIKA SUVLASNIKA !

Pražnjenje i punjenje zgrade vrši se kondicioniranom vodom sa odzračivanjem sustava u stanovima i vertikalama.

Ukoliko se mora raditi pražnjenje i punjenje izvan predviđenog vremena isto se naplaćuje naručitelju (stanar ili zgrada) i to u visini:

  • 700kn+PDV za zgrade do 30 stanova u centralnom sustavu
  • 1000kn+PDV za zgrade sa više od 30 stanova na centralnom sustavu

NAPOMENA: Ukoliko nema potrebe, centralni sustav grijanja se ne prazni već ostaje pod tlakom koliko je god to dulje moguće. Na taj način se sprječava pojava korozije cijevi i ulazak zraka u instalaciju koji remeti normalan rad sustava za grijanje.

Radno vrijeme - Uredi

  • Ponedjeljak - Petak 7:00 - 15:00
  • Rad sa strankama 8:00 - 13:00
  • Pauza 10:00 - 10:30

Radno vrijeme - Blagajna

  • Ponedjeljak - Petak 7:30 - 14:00
  • 2. i 3. subota u mjesecu 7:30 - 12:00
  • Pauza 10:30 - 11:00

Intervencije

  • Hitne intervencije032 616 500
  • Grijanje 091 441 12 14

Ova stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima  pročitajte ovdje. Klikom na gumb "U redu" pristajete na korištenje kolačića.

Ova stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima  pročitajte ovdje. Klikom na gumb "U redu" pristajete na korištenje kolačića.

Vaše postavke su spremljene.